Blog

Co oznacza wzrost płacy minimalnej?

Kolejny wzrost płacy minimalnej i obciążeń na ZUS postawił wielu właścicieli firm, w tym biur rachunkowych przed dylematem. Czy można jakoś zrekompensować wyższe koszty pracy? A może szukać innych rozwiązań, które pozwolą na wzrost efektywności i wydajności przy jednoczesnym zachowaniu jakości świadczonych usług? Doświadczeni przedsiębiorcy coraz częściej zerkają w stronę nowych technologii. Ich wdrożenie w całej branży jest tylko kwestią czasu.

Jak zmniejszyć koszty pracy?

Ekonomiści wskazują na dwa sposoby równoważenia wzrostu płac. Jednym z nich jest obniżenie jakości i wybór tańszych odpowiedników (np. materiałów, surowców, sposobów świadczenia usług). W biurze rachunkowym takie rozwiązanie nie wchodzi jednak w grę, bo klienci płacą za rzetelność i poprawność prowadzonych rozliczeń, z których nie da się zrezygnować.

Drugą możliwością jest rezygnacja z części zysku i pokrycie rosnących kosztów z tego, co uda się wypracować w trakcie roku. Jednak mało który przedsiębiorca zdecyduje się ograniczyć dochodowość swojego przedsięwzięcia, bo biznes szybko stanie się nieopłacalny.

Jest również trzecia droga, która sprawdza się w przypadku biur księgowych, gdzie obniżenie jakości i ograniczenie zakresu oferty nie jest możliwe. To mądre cięcie kosztów, które zapewni rzetelność, bez konieczności rezygnacji z zysku. Mowa o informatyzacji i automatyzacji pracy.

Technologia w biurze rachunkowym - ratunek w sytuacji wzrostu kosztów pracy

Technologia przychodzi z pomocą w czasochłonnych i absorbujących operacjach biura księgowego. Specjalne programy (np. Mobevo) pozwalają przyspieszyć wykonywanie najbardziej nużących prac (m.in. takich jak wprowadzanie faktur) oraz upraszczają kontakt z klientem.

Wykorzystanie nowinek technicznych pozwala zmniejszyć obciążenie biura księgowego, bo część prac klient wykonuje samodzielnie (np. skanując dokumenty sprzedażowe lub wystawiając je za pomocą zintegrowanego programu do fakturowania). Bieżące przekazywanie ich drogą elektroniczną ułatwia również księgowym rozplanowanie czasu pracy, zapobiegając kumulacjom obowiązków przed terminami rozliczeń. Dzięki temu nie jest konieczna praca w nadgodzinach.

Jednak najważniejszą zaletą nowych technologii i zautomatyzowania działalności biura księgowego jest utrzymanie jakości usług. Skanery wprowadzające faktury do systemu popełniają mniej błędów niż człowiek, a skanowanie trwa o wiele krócej niż wpisywanie. Zaoszczędzony czas pracownicy mogą poświęcić na ważniejsze sprawy: wykonanie analiz, przeprowadzenie optymalizacji podatkowej, kontrolę poprawności rozliczeń lub własne szkolenia.

Co ważne dla wielu właścicieli biur rachunkowych, budowa przewagi technologicznej nie oznacza rewolucji w kadrach i nie odbija się na pracownikach. Automatyzacja monotonnych i czasochłonnych czynności daje możliwość lepszego wykorzystania czasu, wiedzy i doświadczenia pracowników na rzeczy naprawdę istotne.

Masz pytania❓ Skontaktuj się z nami - chętnie podpowiemy skuteczne rozwiązania Zadzwoń: 531 848 084

Business Lantern TAX

Jesteśmy częścią
grupy FPD

FPD SP. Z O.O.
ul. Żurawia 5, 25-653 Kielce
NIP: 6572837794
KRS: 0000339502
REGON: 260335667